Obalamy wszystkie mity CZ II
Mit. 5 Żeby coaching przyniósł efekty, trzeba poświęcać na niego bardzo dużo czasu
Jest to błędne przekonanie. Osoby korzystające z usług trenera biznesu mogą osiągnąć większy postęp w kierunku realizacji celu, przy spotkaniu raz w miesiącu, które trwa godzinę. Niektórzy trenerzy wolą spotykać się z klientami w burze, inni mogą woleć rozmowy przez telefon, co będzie gwarantować im większa prywatność.
Według wielu trenerów biznesu najlepsze rozwiązanie to sesje 2-4 w miesiącu, które trwają między 20 a 60 minut. Jak widać mała inwestycja czasu prowadzić może również do osiągnięcia dobrych efektów.
Mit 6. Twój trener powinien być jednocześnie twoim przyjacielem
Trener sam w sobie musi być nastawiony przyjaźnie, ale nie może być naszym przyjacielem. Można go raczej potraktować jako adwokata, który będzie działał na korzyść klienta i może mu pomagać w osiąganiu jego celów, które są ważne do rozwoju osobistego. Coaching to tak naprawdę przeciwieństwo przyjaźni, ponieważ relacje będą jednostronne. Trener skupia się na kliencie i jego celach, nie będzie się skupiał na sobie czy swoich pasjach.
Mit 7. Zajęcia z trenerem biznesu przeznaczone są tylko dla kadry menedżerskiej wyższego szczebla
To również błędne przekonanie. Zajęcia z trenerem biznesu będą dobre dla każdego kto tylko chce się rozwijać i tworzyć warunki lepszego życia blisko siebie. Pierwotnie rzeczywiście było to rozwiązanie dla kadry menadżerskiej, ale obecnie wygląda to inaczej. Dziś już większość firm zauważa jak wiele możliwości daje nam coaching.
Mit 8. Praca trenera biznesu polega na mówieniu klientowi, jak ma się zachowywać i na dawaniu mu dobrych rad
Mówienie klientowi jak ma postępować to domena jedynie trenera bez doświadczenia, ponieważ dobry trener jest jak psycholog i ma pomagać klientowi w analizie jego życiowej sytuacji, ma pewne kwestie wskazywać, ale nie będzie od dawania rad. Warto przeanalizować razem z nim swoją życiowa drogę i wybrać takie rozwiązania na podstawie których rzeczywiście będziemy w stanie się nieco zmienić.
Trzeba szukać tych dróg, które wspólnie uda się określić jako te, które dają najlepsze efekty i mogą sprawić, że ta nasza droga stanie się lepsza, będziemy w stanie korzystać z rozwoju.